Пређи на главни садржај

Истакнути

GALETTE SA JAGODAMA I NANOM

Za danas jedan brzinski recept sa jagodama, od svega par sastojaka a kombinacija je milion. Ja sam se danas odlučio za jagode  uz dodatak nane. Kombinacija prhkog testa sa slatkim jagodama uz osvežavajuću i mirisnu nanu mislim da sve govori mmmm....njami.... Umesto jagoda možete koristiti voće po izboru ili jagodama dodati seckanu crnu čokoladu ili puding  od vanile i preko jagodee......Opet sam gladan (hahahah).Ako vam jagode nisu dovoljno slatke dodajte šećer. Moja preporuka da Galette poslužite uz kuglu dobrog sladoleda od vanile. Prijatno. Potrebni sastojci: 300g brašna  150g putera/margarina par kašika hladne vode  prstohvat soli 5 kašika šećera  vanila  300g jagoda  par listića nane  +šećer za jagodice jaje za premazivanje  Priprema: U posudu staviti brašno, so, vanilu, kockice putera (puter mora biti hladan). Rukama spajati puter sa brašnom dok se ne dobiju mrvice. Na kraju dodavati hladnu vodu dok se ne formira lopta od testa. Testo uviti u providnu foli

Bela pita

Jedan od mojih omiljenih kolača koji sam prvi put probao pre 4-5 godina na slavi kod drugarice i odusevio se i evo konačno i u mojoj izvedbi.Prvi put sam pekao kore za ovakvu vrstu kolača usao sam u fazon posle 2 kore ali dobro zadovoljan sam.Ukus je ludilo, tako kremast i sočan a kajmak se uopste ne oseti da da dobro ste pročitali kajmak.I ja sam isto tako reagovao dok nisam probao.Tako da hvala mojoj drugarici Neveni na recepisu.Ja sam dodao neke sitne izmene.Jednino ima malo više posla oko korica ali vredi svakog truda.

Potrebni sastojci:

Za korice:

  • 400g brašna
  • 100g šećera
  • kesica praška za pecivo
  • 1 jaje 
  • 3 kašike kajmaka( bitno je da nije puno slan, može i kisela pavlaka)
  • 120g margarina 
  • malo korice limuna 
  • 2 kesice vanilinog šećera

Za kremu:

  • 500 ml mleka
  • 6 kašika brašna 
  • 1 kašika gustina
  • 100 g šećera
  • 4 vanilin šećera
  • 150g margarina
  • 100g šećera u prahu 
  • 100g bele čokolade za dekoraciju

Priprema:

Za korice umesiti od svih sastojaka glatko testo,oblikovati kuglu i staviti u frižider na 30 min. Za to vreme skuvati kremu. Pomešati kristal šećer, brašno, i vanilin šećer sa jednim delom mleka a ostatak mleka staviti da provri.Kada je mleko provrelo neprestano mešajuči dodati smesu od šećera i brašna i kuvati dok se krema ne zgusne oko 3-4 minuta.Kremu ohladiti ja kremu uvek izlijem u neku veću tacnu i prekrijem prozirnom folijom tako mi se mnogo brže ohladi.Kada se krema ohladila posebno umutiti margarin sa šećerom u prahu i dodavati kašiku po kašiku kreme neprestano mutiti mikserom.U ovaj korak uložite dosta vremena da bi krema bila lepa i sjajna bez grudvica.Kremu ohladiti dok se kore peku.
Testo podeliti na 4 jednaka dela.Na papiru za pečenje icrtati pravougaonik tj željenu veličinu kora sve kore vam moraju biti jednake veličine.Svaki deo staviti na iscrtani papir i razviti na debljinu od oko 3mm.Meni je veličina bila srednjeg pleha.Razvijeno testo sa sve papirom za pečenje prebaciti na pleh pleh okrenite naopako i na tu stranu staviti koru i tako je peći.Koru pečemo na okrenutom plehu da bi je kasnije laske skliznula a da se ne polomi.Kore pecite na 180 stepeni.Kore treba peći 10 minuta nikako duže kora mora biti bela ne sme da požuti.Kada koru izvadite biće mekana ali hlađenjem ce očvrsnuti.Oprezno je skinuti sa pleha da ne pukne skinuti papir tek kad se kora ohladi.Ja predlađem da iscrtate 4 lista papira za pečenje mnogo ide brže.Kada su sve 4 kore ispečene i ohlađene možete ih filovati.Kremu podeltit na 4 dela.Ređamo kora, krema,svaku koru  malo pritisnuti kako bi se što bolje spojila sa kremom na kraju ide fil i odozgo naribana čokolada.Kolač ostaviti preko noći da se lepo stegne i korice omekšaju.




 

Коментари

Популарни постови